جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مانيتورهاي حرفه‌اي اچ پي با رزولوشن 4K و درگاه USB-C معرفي شدند

۲۱ بازديد

 اچ‌پي از سه مانيتور جديد با رزولوشن 4K و درگاه USB-C پرده‌برداري كرده است. اين سه مانيتور در اندازه‌هاي ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اينچي ارائه مي‌شوند.

مانيتورهاي حرفه‌اي اچ پي با رزولوشن 4K و درگاه USB-C معرفي شدند

اچ‌پي سه مانيتور جديد با رزولوشن 4K و درگاه USB-C معرفي كرده است كه به‌ ترتيب Z27، Z32 و Z43 نام دارند. اتصال اين مانيتورها به دستگاه‌هاي مختلف ساده خواهد بود و رنگ‌هاي sRGB را با دقت بالا به نمايش خواهند گذاشت.

USB-C تدريجا در حال تبديل شدن به استانداردي جديد براي مانيتورها است و در جريان نمايشگاه CES سال جاري، از مانيتورهاي مختلفي با درگاه USB پرده‌برداري شد. حالا اچ‌پي سه مانيتور Z27، Z32 و Z43 را به ليست بلندبالاي مانيتورهاي خود اضافه كرده  كه اندازه‌ي آن‌ها به‌ ترتيب ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اينچ است. خريداران اصلي اين مانيتورها افراد حرفه‌اي هستند كه به پنل IPS LCD با رزولوشن 4K، عمق رنگ ۱۰ بيتي و زاويه‌ي نمايش ۱۷۸ درجه نياز دارند. در اپليكيشن‌هايي كه از خروجي رنگ ۱۰ بيتي پشتيباني مي‌كنند، امكان مشاهده‌ي طيف‌هاي رنگي يكدست‌تري وجود خواهد داشت؛ اما هيچ‌كدام از اين نمايشگرها پهنه‌ي رنگي (گاموت) گسترده‌اي ندارند و با پوشش ۱۰۰ درصدي محدوده‌ي رنگي sRGB شايد براي برخي از كارهاي گرافيكي مناسب نباشند.

مانيتور 4K اچ‌پي

تمام اين مانيتورها ظاهر مشابهي دارند اما از نظر كارايي يكسان نيستند. با افزايش اندازه‌ي مانيتور، ويژگي‌هاي ارگونومي كاهش پيدا مي‌كند. براي مثال در مدل ۲۷ اينچي تمام تنظيمات (چرخش حول محور افقي و عمودي،‌ خم شدن به سمت عقب و جلو و تنظيم ارتفاع) امكان‌پذير است. اما در مدل ۳۲ اينچي امكان چرخش نمايشگر وجود ندارد و در مدل ۴۳ اينچي، علاوه بر نبود امكان چرخش، تنظيم ارتفاع هم ممكن نيست. اگر احساس مي‌كنيد اين محدوديت‌ها براي شما مشكل‌ساز خواهند شد، خبر خوش اين است كه تمام اين مدل‌ها از امكان نصب شدن روي پايه‌هاي VESA برخوردار هستند و مي‌توانيد پايه‌ي آن‌ها را تغيير دهيد. در مورد حاشيه‌هاي اطراف دستگاه‌ نيز تفاوت‌هايي ميان اين سه مدل وجود دارد. در مدل ۳۲ اينچي حاشيه‌هاي چهار طرف مانيتور بسيار باريك هستند؛ اما در مدل ۲۷ اينچي تنها حاشيه‌هاي سه‌طرف نمايشگر باريك هستند و مدل ۴۳ اينچي فاقد حاشيه‌هاي فوق‌ باريك است؛ پس اگر مي‌خواهيد چند نمايشگر را در كنار يكديگر قرار دهيد تا تصوير بزرگ‌تري تشكيل دهيد، بايد مدل ۳۲ اينچي را انتخاب كنيد.

در زمينه‌ي ورودي تصوير، تمامي مدل‌هاي به درگاه DisplayPort 1.2 در اندازه‌هاي استاندارد و ميني و همچنين درگاه HDMI 2 مجهز هستند؛ همانطور كه در ابتداي مطلب گفته شد، هر سه مانيتور جديد اچ‌پي از درگاه USB-C بهره‌مند هستند كه از استاندارد‌هاي DisplayPort 1.2 و HCDP 2.2 پشتيباني مي‌كند و امكان شارژ دستگاه‌ها از طريق اين درگاه وجود دارد. تعداد درگاه‌هاي USB 3.0 در اين نمايشگرها به سه مي‌رسد كه دو درگاه در پشت و يك درگاه در كنار نمايشگر جاي داده شده است.

ال‌جي نيز مانيتورهايي با درگاه USB-C در اندازه‌هاي ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اينچي ارائه مي‌كند؛ اما اين مانيتورها را نمي‌توان رقباي مستقيم محصولات جديد اچ‌پي به شمار آورد. علاوه‌ بر اين، اچ‌پي سعي كرده است نسبت به ال‌جي دست و دلبازي بيشتري به خرج دهد و نمايشگرهاي خود را با ضمانت سه‌ساله و ضمانت اختصاصي روشنايي ساب‌پيكسل‌ها ارائه مي‌كند. فروش مدل‌هاي ۲۷، ۳۲ و ۴۳ اينچي به‌زودي از طريق وب‌سايت اچ‌پي شروع خواهد شد و قيمت آن‌ها به‌ ترتيب ۵۵۹، ۸۹۹ و ۷۹۹ دلار خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.