پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

۸ تفريح مهيج در تهران كه اگر امتحان كنيد عاشقش مي‌شويد

۲۳ بازديد

به اواخر اسفند كه مي‌رسيم طبيعت جان تازه‌اي مي‌گيرد و همگام با آن مردم هم انگار از سستي و بي‌حاليِ روزهاي سرد زمستان دور مي‌شوند.

۸ تفريح مهيج در تهران كه اگر امتحان كنيد عاشقش مي‌شويد

همه‌ساله در اواخر اسفند ماه اماكن تفريحي از پارك‌ها گرفته تا كوه و جنگل مملو از افرادي مي‌شود كه آمده‌اند تا براي چند ساعتي هم كه شده از كار و مشغله‌ي روزانه دور بمانند و خوش بگذرانند. شايد هم‌اكنون نشستن كنار يك رودخانه و كباب‌زدن را مجسم مي‌كنيد؛ شايد هم فكرتان را در جاده‌هاي شمال به پرواز درآورده‌ايد! نه اينكه عالي نباشد، اما بد نيست گاهي هم هيجاني به زندگي‌تان بدهيد و با هورمون‌هاي شادي و آدرنالين بدن‌تان كلنجار برويد. به همين دليل تصميم گرفتيم در اين مطلب ۱۰ تفريح مهيج در تهران را به شما معرفي كنيم.

۱. بانجي جامپينگ

بام تهران را تصور كنيد، ضربان قلب بالا، يك، دو، سه! و بعد با سر سقوط مي‌كنيد و در عرض چند ثانيه تا ۴۰ متر پايين مي‌رويد. همه‌چيز در چند ثانيه اتفاق مي‌افتد، اما احتمالا تا مدت‌ها هوس هيجان نخواهيد كرد!

بانجي جامپينگ هم در توچال و هم در بوستان ولايت موجود است. البته اين كار در ايران فقط براي آقايان زيرِ ۹۰ كيلوگرم و بالاي ۱۴ سال مجاز است و براي افرادي كه ناراحتي قلبي، كمردرد يا پلاتين در مچ پا دارند ممنوع است. افرادي هم كه كمتر از چندماه از تاريخ عمل چشم‌شان مي‌گذرد، نبايد از اين وسيله استفاده كنند.

۲. زيپ لاين

اپارك

اين يكي هم در بام تهران است (مجموعه تله‌كابين توچال) و در بالابردن آدرنالين دست‌كمي از بانجي‌جامپينگ ندارد، اما حداقل با سر سقوط نمي‌كنيد. در زيپ لاين شما را با بندهاي محكم و ايمن به اين سيم‌بكسل‌ها مي‌بندند و در ارتفاع ۶۰ متري از روي دره‌ي ولنجك در امتداد يك مسير ۱۷۰ متري رها مي‌كنند. نيازي به گفتن نيست كه پرواز با سرعت بالا بر فراز يك دره‌ي زيبا تا چه حد مي‌تواند هيجان‌انگيز باشد.

زيپ‌لاين براي افراد با ناراحتي قلبي و فشارخون بالا ممنوع است.

۳. كارتينگ

اگر عاشق ورزش‌هاي تفريحيِ رقابتي هستيد و دل‌تان مي‌خواهد در كنار آن سرعت و هيجان را بدون كوچك‌ترين خطري تجربه كنيد، كارتينگ همان چيزي است كه دنبالش هستيد. اين اتومبيل‌هاي كوچك با طرح و نقش‌هاي زيبا تجربه‌ي يك رقابت هيجان‌انگيز را براي‌تان به ارمغان مي‌آورند. مي‌توانيد گروهي از دوستان‌تان را جمع كنيد و با هم به پيست كارتينگ آزادي تهران برويد و ساعاتي انرژي‌بخش را سپري كنيد. كارتينگ مناسبِ افراد ۱۰ سال به بالا است و قدِ فرد حداقل بايد ۱۴۰ سانتي‌متر باشد.

۴. سرسره هاي پارك آبي

 سرسره‌بازي در پارك‌هاي آبي يكي از تفريحات واقعا هيجان‌انگيز است كه معمولا همه مي‌توانند از آن لذت ببرند. در حال حاضر سرسره‌ها به شكل‌هاي مختلفي ساخته مي‌شوند و هر يك از آن‌ها هيجان خاص خودش را دارد. سرسره‌هاي روباز، سرسره‌هاي تونلي و انواع سرسره‌هاي پيچ‌درپيچ هر كدام مي‌توانند لحظاتي پر از شادي و نشاط و هيجان براي‌تان رقم بزنند.

اگر مي‌خواهيد انواع مختلفي از اين سرسره‌هاي هيجان‌انگيز را امتحان كنيد، به پارك آبي اُپارك تهران سري بزنيد و حسابي خوش بگذارانيد. اگر طرفدار پروپاقرص مسابقه دادن هستيد، سرسره‌هاي رالي شيب را از دست ندهيد، ‌اگر هم مي‌خواهيد حس سقوط آزاد را تجربه كنيد، سرسره‌ي اَبرشيب اين امكان را براي‌تان فراهم كرده است. سرسره اَبيس را فراموش نكنيد چرا كه هيجان وصف‌ناپذيري را براي‌تان رقم مي‌زند.

  • اپارك

۵. سورتمه

هيجان سورتمه تا حدي كمتر از بانجي جامپينگ و زيپ لاين است؛ ولي زمانش طولاني‌تر است (در حدود ۳ دقيقه). در اينجا شما سوار يك كابين مي‌شويد كه روي ريل در يك مسير پر‌پيچ‌وخم حركت مي‌كند و هنگام سورتمه‌سواري مي‌توانيد از تماشاي مناظر زيباي ارتفاعات تهران لذت ببريد. مي‌توانيد از اهرم كابين براي تنظيم سرعت آن استفاده كنيد. كساني كه ناراحتي قلبي، فشارخون و مشكلاتي از اين دست دارند، نبايد سورتمه سوار شوند و اين وسيله براي خانم‌هاي باردار هم ممنوع است.

سورتمه‌ي تهران در خيابان دربند، انتهاي خيابان اسداللهي در پارك گلابدره واقع شده است.

۶. واقعيت مجازي

براي افرادي كه طرفدار پروپاقرص بازي‌هاي ويديويي هستند، واقعيت مجازي يكي از بهترين گزينه‌ها است. تصور كنيد اگر مي‌توانستيد در خود صحنه‌ي بازي حضور داشته باشيد، چه احساسي به شما دست مي‌داد؟ فناوري‌هاي جديد با برداشتن مرز بين واقعيت و فضاي مجازي به شما اين امكان را مي‌دهند كه فقط با استفاده از يك عينك مخصوص و ابزارهاي لازم، وارد محيط بازي شويد و آدرنالين خون‌تان را حسابي بالا ببريد.

در حال حاضر، تعداد زيادي باشگاه واقعيت مجازي در تهران وجود دارد كه ايستگاه آدرنالين در زعفرانيه و شعبات كلايمكس نمونه‌هايي از آن‌ها محسوب مي‌شوند.

۷. پينت بال

پينت‌بال شايد كمي قديمي‌تر از بقيه باشد؛ اما هيجان خاص خودش را دارد. اين بازي بيشتر شبيه بازي‌هاي جنگي است. بايد با ياران خودتان با گروه حريف مبارزه كنيد و با تفنگ‌هايي كه گلوله‌هاي رنگي دارد به هم شليك كنيد. فضاي آن طوري است كه سنگرهايي براي پناه گرفتن دارد و مي‌توانيد از تاكتيك‌هاي جنگي عليه دشمن استفاده كنيد. پينت‌بال يك تفريح گروهي است كه حسابي عرق‌تان را درمي‌آورد و تمام انرژي‌تان را تخليه مي‌كند.

يكي از بهترين باشگاه‌هاي پينت‌بال در تهران، باشگاه پينت‌بال در برج ميلاد است.

۸. پرواز با تيوب

پرواز با تيوب يكي ديگر از تفريحات واقعا شادي‌آور است كه پس از اتمام آن دل‌تان مي‌خواهد دوباره امتحانش كنيد. درون يك تيوب مي‌نشينيد، از ابتداي يك مسير به شكل سرسره‌ي قوس‌دار شروع به سُر خوردن مي‌كنيد و به‌تدريج سرعت‌تان زياد مي‌شود تا اينكه در نهايت روي يك تشك بادي بزرگ پرتاب مي‌شويد. با اينكه زمان آن بسيار كوتاه است؛ اما تا مدت‌ها تجربه‌ي لذت‌بخش آن با شما همراه خواهد بود.

اگر مي‌خواهيد پرواز با تيوب را امتحان كنيد، بايد سري به درياچه‌ي خليج فارس بزنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.